House of Tennis Pro Academy — 13 juni 2026
Dit is het soort moment waar je al die uren training, alle vliegreizen en alle vroege ochtenden voor doet. David Pel en Sander Arends hebben de Libema Open 2026 gewonnen. Op het gras van het Autotron in 's-Hertogenbosch versloegen ze in een spannende finale het Belgisch-Franse duo Zizou Bergs en Arthur Rinderknech met 7-6(6) en 7-6(5). Twee tiebreaks, twee keer de zenuwen de baas. Twee kampioenen.
Sander Arends is geen naam die introductie nodig heeft in het Nederlandse tennis. Met een carrière-high ranking van wereldnummer 23 en zes ATP-titels op zijn naam behoort hij tot de meest succesvolle dubbelspelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Hij is de constante factor in dit duo, de speler die in de grootste momenten kalm blijft en zijn partner meeneemt.
Voor Sander is dit zijn zesde ATP-titel. Dat zegt genoeg over wat voor speler hij is. Klasse houdt niet op en Sander Arends bewijst dat keer op keer.
Naast hem staat David Pel, een speler die de afgelopen jaren een enorme stap heeft gezet. Met een carrière-high ranking van wereldnummer 24 en nu twee ATP-titels op zijn naam laat David zien dat zijn groei geen toeval is. Vorig seizoen bereikte hij nog de finale van Wimbledon. Nu staat hij opnieuw op het podium, ditmaal op eigen Nederlandse bodem.
Bijzonder detail: het is voor allebei de eerste grastitel uit hun carrière. Dat maakt deze overwinning in 's-Hertogenbosch extra betekenisvol. Die combinatie van de routine van Sander en de opkomende kracht van David maakt dit duo zo sterk. Ze vullen elkaar perfect aan en dat was hier duidelijker dan ooit.
Het was de derde gezamenlijke finale voor het duo en hun tweede titel samen. Onderweg naar de eindstrijd versloegen ze ook nog twee volledig Nederlandse duo's: Thijmen Loof en Mick Veldheer, en het bekende koppel Botic van de Zandschulp en Tallon Griekspoor. Winnen van de beste landgenoten in eigen land, voor eigen publiek. Het kan bijna niet mooier.
Pel en Arends zijn het zesde volledig Nederlandse paar dat de dubbelstitel in het mannentoernooi wint, na duo's als Davids en Haarhuis in 1991, Haarhuis en Eltingh in 1997 en Haarhuis en Schalken in 2001. Namen die in de Nederlandse tennisgeschiedenis staan. En nu staan Sander Arends en David Pel er ook tussen.
Na afloop lieten de winnaars weten hoe speciaal dit moment voor hen voelde. Ze vertelden dat ze bij hun eerste gezamenlijke titel in Båstad in 2021 direct moesten doorreizen en zichzelf hadden beloofd de volgende overwinning goed te vieren. Maar ook nu wacht alweer het volgende toernooi. Dat is nu eenmaal het leven van een professioneel tennisser.
Dat zegt alles. Je viert het even, en dan ga je weer. Want de volgende uitdaging staat al te wachten.
We zijn enorm trots op Sander en David. Winnen op gras, thuis in Nederland, voor een vol stadion eigen publiek. Dit is precies waar het allemaal om draait. De voorbereiding zat goed, de focus was er en het resultaat is er dan ook naar.
Gefeliciteerd, Sander en David. Dit hebben jullie verdiend. 🏆🎾
Volg alle ontwikkelingen van onze spelers via onze social media en website.